понеделник, 3 ноември 2014 г.

Имената на децата

Много пъти съм се чудил с какви идеи, такива мъдри, толкова дълбокомислени, родители кръщават децата си (?!)

В България по традиция е прието новата рожба да носи имената на бабата и дядото по мъжка линия, а след това на същите тези хора по женска, Така, ако бащата на младия татко носи името Христо, то новороденият син също ще се казва така.  Разбира се, рискът да се повтарят две имена в един род е доста голям, но какво пък - и в това има някакъв чар. А и нали родът се разнообразява и от названията на родители на младата майка. :)

Моите деца са кръстени традиционно. Но познавам много млади семейства, които търсят различни комбинации. За да не обидят собствените си родители, взимат първите букви, първите или последните срички и общо взето си кръщават децата както те си решат. Обаче, не дай си боже питаш на кого е кръстено малкото започват едни обяснения - от седем кладенеца вода се налива и накрая губиш нишката. Най-абсурдното, което съм чувал е как цялото име Калина било сбор от буквите на имената на всичките роднини  - Дядо Камен, баба Ани, сестрата Лора, брата Иван и съответно другите баба и дядо... не ги запомних техните, ама май бяха Надка и Асен ли, Антон ли... такова. Гледай ти какво голямо уважение!

Третите родители най-добре си правят. Ако не искаш да кръщаваш детето си на никого, просто кажи, че сте избрали име, което ви харесва. няма нужда от нагласяния. Аз лично много си мислих, вместо на родителите ми дали да не кръстя детето си на някой български хан, например. Името Калоян много ми допада...

Но в никакъв случай не одобрявам родители, които смятат, че избирайки някакво униклано име, което идва от чужди думи или е симбиоза между някави европейски имена ще е много страхотно. Всъщност не е, защото децата са жестоки и когато някой от тях е различен му се подиграват. Игор е красиво руско име на принц, но децата в детската градина до знаят от анимация, в която въпросния герой Игор е доста дебилно същество. Хели е име, което съм срещал и чесно казано се получи много неловко, когато попитах за 100-тен път момичето как всъщност се казва. Имена като Майкъл, Стивън и Денис са ми непонятни. Все едно не сме в България. Я впегнете Стивън Петров Кочев, например. Абсурдно е! И последното шантаво име, което съм чувал е Боржуана. Него няма какво да го коментирам... Жената е на 40 години и още иска да й викат Жужа...

Айде, лека вечер от мене и... младите... умната!

Няма коментари:

Публикуване на коментар