четвъртък, 25 юли 2019 г.

Ефективен труд

Вече и в България е факт 4 дневната работна седмица. Мислих си че няма да доживея подобно нещо, но ето, че се случи. Русенска фирма е новаторът в това отношение. Дали и други фирми ще последват този пример? Интересно би било да си почиваш три дни.

На нас хората не може да ни се угоди по никакъв начин. Когато бях по-млад работих в частния сектор и ми се налагаше да почивам само един ден в седмицата и то не беше регламентиран кой точно, както ми се паднеше. След време, попаднах на фирма, която си спазваше 5 дневната работна седмица и в събота и неделя се почиваше. Казах, че дори нямам представа какво ще правя цели два дни почивка. Но човек свиква бързо с хубавите неща и ето, че дойде момента, в който тез два дни не стигат и отлитат като един миг. И започваш да се чудиш какво ли ще е ако имаше поне още един ден, мислиш си че ще си почиваш пълноценно, но дали е така, или ще свикнем отново и времето пак няма да ни стига. Настоящата ми професия е такава, че съм затрупан с работа и ако трябва да почивам още един ден, а сроковете си ме притискат както преди, най-вероятно ще работя от вкъщи или доброволно ще оставам да работя и в петък. Според мен не би могло да мине навсякъде този метод на 4 дневната работна седмица. Има професии, при които е просто невъзможно. За други, разбира се би било добре дошло. Но се съмнявам да има много работодатели, които биха искали да дават същите заплати, да плащат същите осигуровки, а хората да работят по-малко, поне България все още не е пораснала до толкова. Това си е лично мое мнение.

На печелившите можем само да им честитим, а ние продължаваме да си работим както до сега  и да си мечтаем за още поне един почивен ден.

Няма коментари:

Публикуване на коментар