петък, 18 януари 2013 г.

Да пуша или да не пуша?

Здравейте! Искам да споделя с вас един от важните избори, който съм направил в живота си и който смятам за правилен. Идеята за това ми дойде тези дни, когато гледах поредния български сериал, нелош между другото. Тютюнопушенето е световен проблем и дали искрено, или не, но като че ли политиците се опитват да вземат мерки в ограничаването на този порок. В България се пуши много – факт, да не цитирам статистиката, че не ми се рови в нета, но то не е и необходимо – пушачи в невръстна възраст ще видите около всяко българско училище, ако тръгнете по която и да е търговска улица – пред магазините ще видите продавачки с чаша кафе в едната ръка и с цигара в другата и още много мога да продължавам, но това е картинка, която всеки от вас вижда всеки ден. Много пъти съм си задавал въпроса защо това е така. Е, още нямам отговор. Но да си дойдем на думата – защо сериалът ме подсети за проблема тютюнопушене. Ами създателите на тоя сериал явно не са чували за мерките за ограничаване на тютюнопушенето. Главни и второстепенни герои в сериала в трудни и недотам трудни моменти припалват цигари. Та за изборите – авторите са имали избор да натоварят психологически сцените и по друг начин и са избрали по-лесния – с припалването на цигара. От това клише, не само на българското, но и на световното кино, хората остават с убеждение, че през трудностите в живота се преминава по-лесно с цигара в уста. Надявам се, разбрахте какво искам да ви кажа. Иначе авторът на това скромно материалче (аз) отдавна е направил своя избор – НЕПУШАЧ.

Няма коментари:

Публикуване на коментар