понеделник, 28 юли 2014 г.

Как да мислим извън кутията

Умението да мислиш, образно казано  "извън кутията", ми се струва все по-актуално в последно време. През последните години ми се струва, че има ръст в конкуренцията при все повече браншове било то в сферата на производството, търговията, услугите или друго.

В такива условия трябва да се стараем да добавяме повече стойност в работата, която вършим. Това означава да даваме на своите клиенти нещо повече в сравнение с това, което дават нашите конкуренти, но запазвайки крайната цена на услугата. Много често, за да решим каква ще е нашата добавена стойност трябва да мислим "извън кутията". Това означава да мислим по-различно и нестандартно, да излезем от шаблона, който е начертан в нашия бранш, и да се опитаме да начертаем нов път за развитие.

Ако държим хотел или къща за гости например, можем да се стараем да подхождаме към клиентите си по-индивидуално. Ако на гости ви дойде млада двойка, можете да им закачите над леглото романтична романтична картина с красив изглед, да пуснете предварително в стаята им да се чува лека и приятна музика. Обратно, ако ви гостува семейство, можете специално за тях да оставите някоя настолна игра, с която да се забавлява цялото семейство вечер.

Примерите са много и зависят от вашата професионална сфера. Просто се замислете какви са рамките, в които се развива вашия сектор. Ако веднъж ги осъзнаете, ще разберете и как да излезете от тях. Ще започват да ви идват все повече и повече идеи каква да бъде вашата добавена стойност, в която да сте поне една крачка пред останалите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар