четвъртък, 17 юли 2014 г.

Разходка с корабче по Ропотамо



Казах ви, че работата ми е свързана с туризъм, но обичам не само да помагам в почивките и пътуванията на другите хора, но да ги правя и аз. Особено по красивите български места, какъвто е резерватът около Ропотамо, за който ще ви разкажа днес. Преди около пет години бях на море в Приморско (резерватът е на няколко минути път с кола от Приморско) и с приятели решихме да направим разходка по Ропотамо с туристическо корабче – услуга, която се предлага там.  Разходките започват на мястото, където крайбрежната магистрала пресича реката . До тоя момент представите ми за Ропотамо бяха от някаква детска книжка, чието заглавие не помня, и в съзнанието ми беше обвита от тайнственост и загадъчност. Разходката беше по реката, от самия резерват, който е от двете страни на Ропотамо, видях само това, което се виждаше от корабчето – гъста гора, която, после разбрах, била лонгозна, което ще рече, че е многоетажна и с лиани, нещо като екваториалните гори. В защитената територия около реката се срещали редки растителни и животински видове. Аз успях да видя една чудновата шарена птица, която беше кацнала на едно дърво на брега, и една сърничка, която притича набързо. Но даже само това, което се вижда от корабчето, е впечатляващо и заслужава да се види. Интересни скални образувания има от дясната страна на реката в посока към устието – едно от тях наподобява лъвска глава, която е много ясно различима. Това, което подразни погледа ми, беше рибарското селище от лявата страна на реката, почти до самото устие – грозни бараки като цигански колиби, покрай които има боклуци и проснато пране. Грозна гледка на фона на тази природна красота. Най-много от цялата разходка ме впечатли устието на реката (не бях виждал дотогава) – там, където се влива в морето, нещо малко изведнъж става безкрайно и необятно, величествена е гледката. Тук корабчето обърна и се върнахме на изходния пункт. Ако това лято сте близо до резервата, не пропускате да си направите разходка по реката. Иначе не знам как е уредено посещението на защитената зона, дали въобще е възможно туристи да пребивават там. Толкова за Ропотамо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар