понеделник, 30 юни 2014 г.

Джей Моделс и кризата в модната индустрия

Световната финансова криза върна България много назад в икономическото й развитие. Не че преди нея нещата бяха розови - поради макроикономически и политически причини, но от кризата, както предупреди и Дянков тогава – ще се възстановяваме много дълго време.
Положението в модния бизнес обаче, се влоши още преди тя да започне. Първите сигнали дойдоха още с преустановяването на дейността си на известната рекламна и модна агенция „Джей Моделс“ преди около десетина години, когато тя беше лидер в модната индустрия и дори държеше правата за провеждането на повечето международни конкурси за красота. От мои приятели разбрах колко много са паднали хонорарите за всички заети в модния бизнес, колко са намалели поръчките, а освен това и как поп фолк изпълнителите започнали да отнемат едно традиционно приходно перо на моделите, а именно – рекламата.

Всичко това доведе до крах в нашенската модна индустрия още преди кризата, а с нейното настъпване затвориха врати и други агенции, много модели и други заети в модния бизнес се принудиха да търсят препитание извън пределите на държавата ни, а някои от тях дори се реализираха добре, което може само да ни радва.

Днес сме на изходна позиция – може би положението на пазара сега е такова, каквото беше през 200 3г. Кризата ни върна много назад, и ще е нужно много време за възстановяване и наваксване, докато българската модна индустрия се изкачи до нивото на тази в Италия, Франция, Австрия и други европейски държави, които диктуват тенденциите на световния подиум. Въпреки всичко обаче, имаме причини да вярваме, че светлината в края на тунела вече се вижда :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар