вторник, 14 май 2013 г.

Да плащаш чужд заем

Днес е почти невъзможно да имаш доверие на хората около себе си. Без значение дали са приятели, роднини или познати винаги могат да те подведат. Забелязал съм, че най-често в живота страдат добрите хора. Тези, които помагат на другите и дават всичко от себе си. Не че съм песимист към приятелските отношения, но все пак внимавам. Случката, която ме провокира да говоря така е с мой приятел. Той е голям добряк, винаги подава ръка на човек в нужда. Ако може да помогне с нещо го прави, но да навреди никога. Негов съсед се нуждаеше от средства за да направи основен ремонт на апартамента си. Сумата не беше никак малка и трябваше поръчител. Познайте кой стана такъв? Моят приятел, разбира се. Съседът му си плащаше вноските редовно в продължение на няколко месеца. Да, но в един момент започнаха да търсят приятеля ми. Казваха, че вноските закъсняват, а плащане няма. При търсене на въпросния платец се оказа, че се е изнесъл от блока, а телефона му е изключен. Предполагате кой плаща в такъв случай - поръчителят. Нали все пак той гарантира със своя подпис за редовното внасяне на сумите. Вече две години той плаща чужд заем. Това за мен е показателен случай, че не винаги трябва да правим добро, тъй като някои хора не го заслужават. Естествено, че това е само пример и не се отнася за всички хора. Но, нека имаме едно наум, че има и такива лоши, и несъвестни хора.

Няма коментари:

Публикуване на коментар