понеделник, 18 март 2013 г.

Нашите фобии

Когато бях студент в Пловдив имах един колега, който изпитваше страх от кучета. Ако разхождайки се срещнехме куче той замръзваше на място. Чудел съм се понякога, тъй като някои от тях бяха мънички на размер. Стана ми любопитно и го попитах защо толкова се страхува от кучета. А историята беше следната - като дете е бил хапан от улично куче и от тогава се е зародил фобията му към тях. До ден днешен не е могъл да я преодолее, въпреки че вече е 30 годишен. Георги ми е споделял, че като види улично куче пулса му учестява, задушава се и не може да помръдне от страх. При консултация със специалист се е установило, че именно случката от детството е причина за фобията му. Препоръчали са му да се лекува чрез терапия, но той така и не го направил. И аз да си призная имам страх от змии, но не мисля че е фобия. Порових се за информация и бях изумен, че съществуват около 400 вида фобии. Някои то тях са - фобия към животни, от високо, към пътуване, към различни предмети, от смъртта, тъмнината и т.н. За фобиите има първопричина - изживян стрес или случка от нас, или от наш близък. Най-често срещаните фобии са - от затворени пространства, от височини, от гръмотевици, от животни, от смъртта, страх да не се разболеем от рак, социофобия. Последната - социофобията е страх да общуваме с околния свят, което за съжаление е срещано и при децата. Най-много от фобии страдат обаче жените. Те са нежни същества и всяка промяна по житейския им път може да отключи някое от тези състояния.

Няма коментари:

Публикуване на коментар