Има един новонавлязъл английски термин, отнасящ се до предприемачеството – Intrapreneurs. Това са служителите вътре в компанията, които имат предприемаческо мислене. Те притежават изключителни умения за решаване на проблеми, мотивирани са да се сблъскват с предизвикателства и държат на приноса си за напредъка на фирмата, в която работят.
Ако давате повече свобода и правомощия на служителите си да вземат сами решения, това ще повлия позитивно и на начина, по който се представят. Така те ще бъдат достатъчно мотивирани да мислят иновативно и да се справят добре. Ако им дадете нужните ресурси и знания и им покажете, че вярвате в тях, може да се учудите докъде собственото им мислене може да развие компанията ви.
Насърчаването на приятелски отношения между служителите се оказва сред основните мотиватори те да дават повече от себе си. Добрите идеи често се раждат в неангажиращ разговор с колега. Липсата на идеи в екипа може да бъде преодоляна с комуникация между членовете му, които не трябва да се страхуват да споделят мнението си пред останалите. Една необработена идея на някой, може да се превърне в блестяща след надграждането й от целия екип.
Служителите трябва да се чувстват поощрени да мислят извън мащаба на това, с което се занимават във фирмата. В противен случай идва рутината, която е голям враг на мотивацията и креативното мислене. Брейнсторминг сесиите също могат да помогнат за последното. Наблюдението на колеги от други отдели или въвличане в изпълнението на нова задача водят до раздвижване на работното ежедневие и бягство от еднообразието.
Дайте време на една идея да узрее. На креативното мислене му е нужен инкубационен период, затова вглъбяването в решение на даден проблем с краен срок може да не доведе до най-добрия резултат. Когато обаче служителят има свободата да се върне към проблема след време, то идеята ще е много по-узряла и завършена.
Няма коментари:
Публикуване на коментар